Tämä on todella epätoivoinen kysymys, mutta joskus näisät palveluista saa ihmeellisiä vastauksia. Muistan lukeneeni peruskoulussa (eli viimeistään vuonna 2002)…

Kysytty

Tämä on todella epätoivoinen kysymys, mutta joskus näisät palveluista saa ihmeellisiä vastauksia.

Muistan lukeneeni peruskoulussa (eli viimeistään vuonna 2002) äidinkielen tunnilla hyvin vaikuttavan runon. Muistan lähinnä pisaran putoamisen veteen, tummuuden, kuutamon, ehkä sudet tai ruohojen heilunnan. Osa vihjeistä voi olla vääriäkin ja tähän kysymykseen ei kannata paneutua liian kovaksi. :D

Runoilija oli suurella todennäköisyydellä suomalainen nainen. Kuka hän oli ja mikä runo oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainoa pisaran putoamisesta kertova runo, joka löytyi, on Eino Leinon runo Hiljaa- pisara putoaa.

Ei siis naisrunoilijan runo, ei susia eikä kuutamoa.

Runoa haettiin paisti googlesta niin Lahden kaupungnkirjaston runotietokannasta http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/ohje/ .

Eino Leinon runo kuuluu:
Hiljaa - pisara putoaa.
Kuuletko kaislan taipuvan...
Ja kaislojen vieno kahahdus,
kuin kuiskaus, kuin rakkaus...