Otsikko
Tällainen vähän haasteellisempi, ehkäpä mielenkiintoinenkin kirjahaku, eli kirjan nimi kadoksissa jonka tahtoisin ostaa netistä itselleni jos siis kirjan nimen…

Kysytty

Tällainen vähän haasteellisempi, ehkäpä mielenkiintoinenkin kirjahaku, eli kirjan nimi kadoksissa jonka tahtoisin ostaa netistä itselleni jos siis kirjan nimen tietäisin.

Joskus (aikaisemmin kuin 2010) teillä oli kirja taidehyllyssä (jos muistan oikein joko Tapanilan kirjastossa/Myyrmäen kirjastossa) joka käsitteli piirustustaitoa ikään kuin piirustustaidon oppikirja. Kirjoittajana oli nainen, joka osasi piirtää valokuvamaisesti kasvoja. Tämä oli kouluttautunut CIA tai FBI kriminaalipiirtäjäksi joka teki ammatikseen rikollisten kasvokuvia silminnäkijähavainnoista. Kirja oli suht suuri kooltaan muttei kovin paksu, keltainen/oranssi ja valkoinen, pehmeä kantinen minkä kannessa taisi olla mustavalkoinen piirros nauravasta lapsesta (ja kenties mahdollisesti kissasta tämän olkapäällä?).
Kirjan kieli taisi olla englanti. Aikaa on kulunut runsaasti ja siihen aikaan luin paljon kirjoja kaikista pääkaupunkiseudun kirjastoista niin voin muistaa jonkin yksityiskohdan väärinkin. Voi olla mahdoton kyssäri näillä tiedoilla eikä vastauksella ole mikään hengenhätä.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Carrie Stuart Parksin kirja Secrets to drawing realistic faces.

secrets to drawing realistic faces | Hakutulokset | Finna.fi