Taisto Tammi .Pelko nuotit Markus ,niin kauan kun on aikaa Raimo piipponen ,, hetkeksi junani Olavi Virta/kalevi nyman. Aila pieni Kalevi nyman Hymyilit…

Kysytty

Taisto Tammi .Pelko nuotit
Markus ,niin kauan kun on aikaa
Raimo piipponen ,, hetkeksi junani
Olavi Virta/kalevi nyman. Aila pieni
Kalevi nyman Hymyilit silmin niin kirkkain

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taisto Tammen esittämän kappaleen "Pelko" (Bojus) nuotti löytyy nuottivihosta "Viihdettä venäläisittäin" (Fazer, 1978). Nuotissa on kappaleen suomenkieliset sanat, kosketinsoitinsovitus ja sointumerkit. Kappaleen on säveltänyt Jan Frenkel (nuotissa nimi on virheellisesti Frenkell). Suomenkieliset sanat on tehnyt Pauli Salonen (tosin Viola-tietokannan eli Suomen kansallisdiskografian ja nuottien kansallisbibliografian yhden viitteen mukaan suomenkieliset sanat olisi tehnyt Reino Helismaa, mutta tämä tieto näyttää olevan virheellinen). Kappale alkaa: "Nyt pelko mielessä mun viivähtää".

Markuksen esittämän kappaleen "Niin kauan kun on aikaa" on säveltänyt Toivo Kärki ja sanoittanut Juha Vainio. Nuotin on julkaissut Musiikki Fazer (1970). Samassa nuotissa on myös kappale "Sitä kertaa ei tulekaan". Nuotissa on sanat, kosketinsoitinsovitus ja sointumerkit. Löysin nuotin Metropolia Ammattikorkeakoulun kirjastosta ja Musiikkiarkistosta. Molemmat sijaitsevat Helsingissä. Musiikkiarkisto ei lainaa aineistojaan, mutta ammattikorkeakoulun kirjastosta lainaaminen saattaa onnistua esimerkiksi kaukopalvelun avulla.

"Hetkeksi junani" -kappaleella tarkoittanette "Kohtaus asemalla" -tangoa? Sen on levyttänyt Eija Merilä. Nuotti sisältyy nuottivihkoon "15 ikivihreätä tangoa", osaan 2. Nuotissa on sanat, kosketinsoitinsovitus ja sointumerkit. Nuotissa säveltäjäksi on merkitty Jaakko Salo, mutta joissakin lähteissä sävelmää sanotaan kansansävelmäksi. Sanat on tehnyt Solja Tuuli eli Sauvo Puhtila. Laulaja aloittaa laulun sanoilla "Usein onni on sattumaa", mutta nuotti alkaa kohdasta "Hetkeksi junani pysähtyi". Tämän kohdan laulaja laulaa vasta myöhemmin.

Tangon "Aila pieni" (joskus myös "Aila-pieni") on säveltänyt Yrjö Saarnio ja sanoittanut Paul Ailus. Se sisältyy nuottivihkoihin Saarnio, Yrjö: "Yrjö Saarnion parhaat 1" ja Saarnio, Yrjö: "Yrjö Saarnion kootut 1". Molemmissa on sanojen lisäksi melodianuotinnos ja sointumerkit.

Kappaleen "Hymyilit silmin niin kirkkain" on säveltänyt Esa Pakarinen ja sanoittanut Rauni Kouta eli Reino Helismaa. En löytänyt siitä kirjastojen tietokannoista mitään muuta nuottia kuin nuottikäsikirjoituksen Musiikkiarkistosta. Nuotti on kuvailtu näin: "Melodia, viulut (3), alttoviulu, sello, harmonikka, kitara, basso, rummut, sointumerkit." Sovituksen on tehnyt Arthur Fuhrmann. "Suomessa kustannetut sävelteokset" -kirjan mukaan kappaleen kustantaja on Fazer/Scandia, mutta en siis onnistunut löytämään julkaistua nuottia kirjastojen kokoelmista.