Mikä kappale lienee anopillani (86v) etsinnässä kun muistelee nuoruudestaan (?) "nyt uusi viehkeä neitonen on tullut kaupunkihin.... mut niitä neito koskaan…

Kysytty

Mikä kappale lienee anopillani (86v) etsinnässä kun muistelee nuoruudestaan (?) "nyt uusi viehkeä neitonen on tullut kaupunkihin.... mut niitä neito koskaan ei juo... on vain kuuden päivän vanha" Ilmeisesti mieslaulaja ollut kyseessä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale on nimeltään "Tuo uusi riehakas neitonen", ja sen on levyttänyt Olavi Virta yhdessä Kipparikvartetin kanssa vuonna 1955. Sen alkuperäinen nimi on "The naughty lady of shady lane". Fono-tietokannan mukaan sen ovat säveltäneet ja sanoittaneet yhdessä Sid Tepper ja Roy C. Bennett. Suomenkieliset sanat on tehnyt Saukki eli Sauvo Puhtila. Laulu alkaa: "Nyt uusi riehakas neitonen on saapunut kaupunkiin". Miekkoset, joiden päät neito sekoittaa, tarjoavat hänelle virvoitusjuomaa, mutta sitä "neito koskaan ei juo". Laulun lopussa neidosta paljastuu jymyuutinen.

Yleisradion Fono-tietokanta: http://www.fono.fi/

Olavi Virta ja Kipparikvartetti: Tuo uusi riehakas neitonen YouTubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=3FSSel4HfuQ