Tahtoisin tietää tekijän nimen runolle, jonka näin joskus kuolinilmoituksessa. Runo menee näin; "Näin vain ajatelkaa: Olen nukahtanut kevääseen. Silti teidän…

Kysytty

Tahtoisin tietää tekijän nimen runolle, jonka näin joskus kuolinilmoituksessa.

Runo menee näin; "Näin vain ajatelkaa:
Olen nukahtanut kevääseen.
Silti teidän olen,
te myös lähelläni käytte edelleen.
Tallentakaa menneen parhaat muistot,
unohtua muiden antakaa.
Kuin ennen voimissain te minut muistakaa.
Viimein sinne missä teitä odotan,
kevein askelin te saapukaa."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi muistoruno on tuttu ja muunneltu värssy kuolinilmoituksissa. Sen tekijää on kyselty meiltä aikaisemminkin, mutta alkuperäisen värssyn tekijä on jäänyt tuntemattomaksi. Ohessa linkki aikaisempaan vastaukseen: http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=67b58e35-a6f…