Suomennettuja Asterix sarjakuva-abumeita alettiin julkaista vuonna 1969. Nidottujen pehmeäkantisten albumeiden ohella muutamia näistä ensimmäisistä albumeista…

Kysytty

Suomennettuja Asterix sarjakuva-abumeita alettiin julkaista vuonna 1969. Nidottujen pehmeäkantisten albumeiden ohella muutamia näistä ensimmäisistä albumeista julkaistiin myös sidottuina kovakantisina painoksina. Kuinka monta kovakantista Asterixia tuolloin julkaistiin ja mitkä olivat niiden nimekkeet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen luettelointitiedoista ei selviä kirjan kovakantisuus, joten sitä kautta emme voi asiaa selvittää.  Egmont Kustannuksen sivuilla kerrotaan, että ensimmäiset albumit ilmestyivät 1960-luvulla tosiaan kovakantisina, ja että 2010-luvulla ilmestyi taas uusia kovakantisia painoksia:

 https://egmont.fi/2011/08/31/asterix-heraa-uuteen-eloon/

Kauppa.acv.fi-sivustolla on myynnissä mm. Asterix-sarjakuvakirjoja. Näistä kolmen kohdalla on maininta "1. painos, kovakantinen". Kirjat ovat Asterix gladiaattorina (1. p. 1969), Asterix ja Kleopatra (1. p. 1969) ja Asterix legioonalaisena (1. p. 1970). Ilmeisesti ainakin nämä kolme ovat ilmestyneet myös kovakantisina:

https://kauppa.acv.fi/index.php?route=product/category&path=72_105