Sodassa ollut mies etsii kirjaa, josta muistaa ainoastaan seuraavat seikat: Rykmentin komentaja Juva (tai Juva-paikkakunta, mutta ilmeisesti kyse on henkilön…

Kysytty

Sodassa ollut mies etsii kirjaa, josta muistaa ainoastaan seuraavat seikat:
Rykmentin komentaja Juva (tai Juva-paikkakunta, mutta ilmeisesti kyse on henkilön nimestä) ja Rajajoki. Kyseessä on sotakirja tai sotaan liittyvä kirja.
Kyseessä on ilmeisesti kertomakirjallisuudesta, tai esimerkiksi elämäkerrasta tai sen tyyppisestä teoksesta.
Mikähän kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä saattaa olla Viljo Ratian teos "Kutsui ääni isänmaan; Jalkaväkirykmentti 58, 1941 - 1944". Everstiluutnanti Juva toimi rykmentin komentajana.