Otsikko
Setäni etunimi on Altis. En ole missään törmännyt tähän etunimeen. Mistähän isoäitini on sen keksinyt?

Kysytty

Setäni etunimi on Altis. En ole missään törmännyt tähän etunimeen. Mistähän isoäitini on sen keksinyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väestörekisterikeskuksen nimihaun mukaan Altis-nimi on annettu 23 miehelle ja yhdelle naiselle. Useimmat heistä ovat syntyneet vuosina 1920-39.
Katso lisää
https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Nimikirjoista etunimi Altis ei löydy, mikä on vahinko, koska nimihän on hyvin kaunis.
Tämän vuoden yksi automalli on nimeltä Altis, joka lähinnä viittaa nimen kreikkalaiseen merkitykseen. Antiikin Kreikan mytologiassa Altis oli Zeukselle pyhitetty lehto, tai Olympoksen rajattu ja aidattu alue, jossa sijaitsivat Heran ja Zeuksen temppelit.