Selvittää japanilaisen liikemiehen tavat business tapaamisessa. Ojentavat mm. käyntikorttinsa. Mikä kirja ja löytyykö sieltä?

Kysytty

Selvittää japanilaisen liikemiehen tavat business tapaamisessa. Ojentavat mm. käyntikorttinsa. Mikä kirja ja löytyykö sieltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kysymyksessä olla Richard D. Lewisin "Kulttuurikolareita" (1996)? Kirjassa on selvitelty eri kansallisuuksien käyttäytymistä liike-elämässä mm. neuvotteluissa ja japanilaiset ovat yksi näistä kansallisuuksista.

Manda-tietokannasta löytyy myös aiheesta lisää kirjallisuutta (hakusanoina asiasanat: käytösoppaat - liike-elämä - Japani):

- Jussila et al.: Kaukoitä - liikematkailijan opas (1997)
- Engel: Passport Japan your pocket guide to Japanese business, customs & etiquette (1996)
- De Mente: Japanese etiquette & ethics in business (1995)
- Kenna: Business Japan a practical guide to understanding Japanese business culture (1994)
- Rowland: Liikematkalle Japaniin - vihjeitä väärinkäsitysten välttämiseksi (1990)

Voitte tarkistaa omasta kirjastostanne näiden sijainnin. Kirjastonne kautta voi myös tehdä kaukolainapyyntöjä muihin kirjastoihin.