Otsikko
Sanotaanko uudessa testamentissa jotain tämän tapaista: "en tiedä onko se henki vai minä mutta uskon että se on henki".

Kysytty

Sanotaanko uudessa testamentissa jotain tämän tapaista: "en tiedä onko se henki vai minä mutta uskon että se on henki".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyvän suomenkielisen Raamatun sanahakuohjelman mukaan tuollaista lausetta ei Uudesta testamentista löytyisi. Lähimpänä sisällöllisesti taitavat olla seuraavat jakeet:

Matt. 10:20 ("Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki")

Mark. 13:11 ("Kun teitä viedään luovutettaviksi viranomaisille, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki.")

Room. 8:26 ("Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.")

2. Kor. 4:13 ("Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: 'Minä uskon, ja siksi puhun.' Niin mekin puhumme, koska uskomme.")

Hakuohjelmalla voi kätevästi etsiä raamatunkohtia eri hakusanoilla. Ohjelma löytyy osoitteesta http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible