Saisinko tilata Entressen kirjastoon (noutopaikka) virolaisen sanomalehden „Eesti Ekspress“ ? Helmetistä katselin, että tätä lehteä löytyisi vähintään…

Kysytty

Hei !
Saisinko tilata Entressen kirjastoon (noutopaikka) virolaisen sanomalehden „Eesti Ekspress“ ? Helmetistä katselin, että tätä lehteä löytyisi vähintään Helsingin kirjastoissa. Tarvitsen 1 päivää maaliskuuta 2017 julkaistun lehden. Löytykö sen verran vanhoja lehtiä vielä varastossa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eesti ekspress-lehteä vuodelta 2017 ei ole saatavissa helmet-kirjastoissa. Sitä säilytetään pisimpään Helsingin kirjastoista Oodissa (kuluva kuukausi + 5 kuukautta). Vanhempia ei ole enää luettavissa. Helmet-kirjastojen ei voisi kuitenkaan lähettää kirjastosta toiseen, vaikka olisi saatavissakin. Ne on tarkoitettu juuri siinä kirjastossa luettaviksi, jonne ne on tilattu.

Kannattaa kysyä lehteä Tuglas-seuran ylläpitämästä Baltia-kirjastosta,  kokoelmat ja ja lukusali ovat kaikkien käytettävissä kirjaston aukioloaikoina: ma–pe klo 10.00–17.00.

Lehtiä tosin ei lainata sieltäkään ulos vaan on luettavissa vain paikan päällä.

Ohessa yhteystiedot:

Baltia-kirjasto
Viro-keskus, Suvilahti
Sörnäisten rantatie 22, 00540 Helsinki
Puh. (09) 6811 4321
sähköposti: baltia-kirjasto@tuglas.fi