Otsikko
Saako sukukirjan viedä kirjastoon vai onko ne tarkoitettu vain suvun jäsenille?

Kysytty

Saako sukukirjan viedä kirjastoon vai onko ne tarkoitettu vain suvun jäsenille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä on oikeastaan sukujen sisäinen asia. Yleensä suvut haluavat, että sukukirjat ovat "julkisia" ts. voivat olla esim. kirjastoissa katsottavissa. Meillä on Vaasan kaupunginkirjastossa useita sukukirjoja; isoimpien sukujen kirjat voivat olla kustantajien valintalistoilla, toisista voimme saada tiedon paikallislehtien kautta ja hankkia kirjastoon. Ja usein saattaa tulla joku suvun edustaja myymään sukukirjaa kirjaston kokoelmiin.