Etsinnässä olisi suuri sukukirja, joka oli esillä kiertävänä näyttelynä eri kirjastoissa 7-8 vuotta sitten. Epäilisin kirjan olevan tässä (http://www.kaleva.fi…

Kysytty

Hei,

etsinnässä olisi suuri sukukirja, joka oli esillä kiertävänä näyttelynä eri kirjastoissa 7-8 vuotta sitten. Epäilisin kirjan olevan tässä (http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/suomen-suurin-sukukirja-julk…) artikkelissa mainittu sukukirja.

Onko tämä artikkelissa mainittu sukukirja siis kiertänyt näyttelyissä mm. Siilinjärven kirjastossa n. 7-8 vuotta sitten? Onkohan kirja yhä Taivalkosken kirjastossa, ja onko se yleisölle nähtävissä (lainaan tuollaista järkälettä tuskin saa)? Onko mahdollista selvittää, onko kirjassa ollenkaan Rimpiläisiä? Anoppini löysi aikoinaan nimensä kirjasta ja tahtoisi tietää kirjan kohtalon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taivalkosken kirjastosta kerrottiin, että etsimäsi hyvin suurikokoinen sukukirja (Eero Seppänen, Sukukirja: Kainuun/Koillismaan yleisimmät suvut)on edelleen Taivalkosken kirjastossa, kotiseutukokoelmassa.

Sitä ei tosiaan lainata, ja tietojen etsiminenkin siitä on työlästä, mutta voit ottaa yhteyttä suoraan kirjastoon puhelimitse (040 860 8999) tai sähköpostilla (kirjasto@taivalkoski.fi).