Otsikko
Saako kirjastosta lainata lasten suksia? Olen kuullut huhuja että ainakin Roihuvuoren kirjasto tarjoaisi tätä mahdollisuutta? Mikäli näin on niin onko niiden…

Kysytty

Saako kirjastosta lainata lasten suksia? Olen kuullut huhuja että ainakin Roihuvuoren kirjasto tarjoaisi tätä mahdollisuutta? Mikäli näin on niin onko niiden lainaamiselle pitkiäkin jonoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä suksia saa lainattua Herttoniemen kirjastosta ja Roihuvuoren kirjastosta. Ne ovat kuitenkin sen verran kysyttyjä, että tällä vastaushetkellä suksia on paikalla vain kaksi paria Herttoniemessä ja yksi pari Roihuvuoressa. Suksia ei voi varata, joten niitä saa lainaan vain käymällä paikan päällä kirjastossa. Suksien laina-aika on yksi viikko.

Suksien saatavuuden voi tarkistaa HelMet-hausta osoitteesta http://www.helmet.fi etsimällä yksinkertaisesti teoksen nimellä ”sukset”. Sukset on luetteloitu aivan kirjojen tapaan ja laitettu vieläpä HelMet-tietokannassa hiihdon luokkaan 791.5. Luokan kohdalta käy ilmi myös suksen mitta, joka suksiparin mukaan vaihdellen 110–210 cm.