Runo alkaa sanoin: "Oli varhainen kevätaamu, kun äitini käteen nojaten astuin kotini ovesta ulos." Kenen käsialaa tämä kansakoulun lukukirjasta löytynyt runo…

Kysytty

Runo alkaa sanoin:

"Oli varhainen kevätaamu,
kun äitini käteen nojaten
astuin kotini ovesta ulos."

Kenen käsialaa tämä kansakoulun lukukirjasta löytynyt runo on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Se on Johannes Linnankosken runo, joka löytyy ainakin seuraavista lukukirjoista:

Haavio, Martti
Iloinen lukukirja

Haavio, Martti
Kultainen lukukirja