Runo alkaa: Jos hiihtäisin kaikki latuni, jotka ovat sulaneet kymmenen talven hankien mukana. Jos hiihtäisin takaisin kaikki latuni, jotka ovat sulaneet…

Kysytty

Runo alkaa: Jos hiihtäisin kaikki latuni, jotka ovat sulaneet kymmenen talven hankien mukana. Jos hiihtäisin takaisin kaikki latuni, jotka ovat sulaneet kymmenen kevään neulasiin. Nousisin tuulien pyyhkimät vaarat, kahlaisin kylmien vesien virrat......Runon loppu: Vieläkö sinut kohtaisin, sinut ja entisen itseni.
Kenen kirjoittama?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähes tähän tapaan alkaa Mikko Kilven kirjoittama runo, joka löytyy kokoelmasta "Hellyydestä" (WSOY, 1972).
https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1338891