Ritva-Liisa Sumun kirjassa Sunkku - Lapin keisari takakannen liepeessä kerrotaan, että se on Jarl Sundquistin elämänvaiheita käsittelevän sarjan ensimmäinen…

Kysytty

Ritva-Liisa Sumun kirjassa Sunkku - Lapin keisari takakannen liepeessä kerrotaan, että se on Jarl Sundquistin elämänvaiheita käsittelevän sarjan ensimmäinen osa ja että sille olisi myös jatkoa Minkä niminen tuo seuraava osa on ja onko se samalta kirjoittajalta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On paljon mahdollista, että Ritva-Liisa Sumulla on ollut aikomus jatkaa Jarl Sundquistin elämäkertaa. Kuitenkin tämä ensimmäinen osa ilmestyi vuonna 1974 ja Ritva-Liisa Sumu itse kuoli jo vuonna 1975.

Parhaiten Jarl Sundquistin elämäntarinaa jatkaa Anna-Liisa Rekolan teos Miksi elämä erottaa, jossa kerrotaan Jarlin ja hänen vaimonsa Annikki Setälän tarina. Kirja on ilmestynyt vuonna 1997 ja on Jarlin tyttären kirjoittama. Jarl Sundquistilta itseltään on olemassa lähinnä uittoon ja metsätyöhön liittyviä tekstejä.