Pokelat haamu marJaanan ovella

Kysytty

pokelat haamu marJaanan ovella

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marjaana-balladi perustuu englantilaiseen arkkiveisuun Sweet William’s Ghost, ja alkaa sanoin Yksi haamu oli Marjaanan ovella. Suomalaisen kansanmusiikin taitajat Martti ja Marjatta Pokela ovat sen sovittaneet ja myös esittäneet.

Laulu löytyy sanoineen ja esitettynä ainakin Linnalan opiston Suomea sävelin -sivustolta:

http://www.suomeasavelin.net/laulunsanat/marjaana.htm

Laulu on myös levytetty useasti, uusimmat äänitykset, joilla Pokelat itse laulavat ovat alla mainitut (Lähde: Suomen kansallisdiskografia Viola: https://viola.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI)

Kansanmusiikin aarreaitta (Valitut palat, 2013)
Muistojen 50-luku: 1950 (Valitut palat, 2004)
Ratto, hueve ja luote : radion ajanvietemusiikin aarteita 1935-1959 (Yle/Radio Suomi, 1994)

10 ääntä

Kommentit

Jotenkin tämä kappale tulee mieleen nyt, kun mieheni kuoli noin viisi kuukautta sitten.
Ehkä haluaisin, että haamuni kolkuttaisi oveani.