Missä Jaakko Haavion runokirjassa tai hartauskirjassa on ensimmäistä kertaa ilmestynyt runo Legenda?

Kysytty

Pohdin, missä Jaakko Haavion runokirjassa tai hartauskirjassa on ensimmäistä kertaa ilmestynyt runo Legenda (Kaks kyyhkyläistä alla kurkihirren / suloisen lauloi lapsen univirren...)? Runoon on sävelmän tehnyt Joonas Kokkonen.

Vastaus

Vastattu

Näyttäisi siltä, että kyseinen runo on ilmestynyt ensimmäistä kertaa vuonna 1947 runokirjassa Ikikevät: runoja.

Ikikevät : runoja | Vaski-kirjastot | Vaski-kirjastot (finna.fi)