Otsikko
Pitäisi tietää erään käärmelajin suomenkielinen nimi. Kyseessä on englanniksi "paradise tree snake", jonka tieteellinen nimi on "Chrysopelea paradisi". Se on…

Kysytty

Pitäisi tietää erään käärmelajin suomenkielinen nimi. Kyseessä on englanniksi "paradise tree snake", jonka tieteellinen nimi on "Chrysopelea paradisi". Se on tunnetaan kyvystään "lentää" lyhyitä matkoja paetessaan. Elää viidakossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Chrysopelea paradisi käärmeestä käytetään suomenkielistä nimeä liitokäärme. Tunnetaan myös lentokäärmeenä.
Lähde:
Whitfield, Philip: Suuri eläintieto, 1994 (suom. Lasse Kosonen, linnut, nisäkkäät, matelijat ja sammakkoeläimet)

Suomen herpetologisen yhdistyksen ja Luonnontieteellisen keskusmuseon Eläinmuseon yhteisen nimistötoimikunnan tavoitteena on nimetä suomenkielinen nimi kaikille maailman matelija- ja sammakkoeläinlajeille. Toistaiseksi on julkaistu vasta korkotiilieläimien nimistö. Nimistötoimikunnan yhteystiedot:
http://www.herpetomania.fi/nimisto/