"Pihalla on pieni avoin arkku siinä lepää valkeana vainaa.." Kenen runo. Muistelen lukeneeni lapsena, Lauri Pohjanpäätä tai V.A. Koskenniemeä veikkaisin. Tai…

Kysytty

"Pihalla on pieni avoin arkku
siinä lepää valkeana vainaa.."

Kenen runo. Muistelen lukeneeni lapsena,
Lauri Pohjanpäätä tai V.A. Koskenniemeä
veikkaisin. Tai Kaarlo Sarkiaa.

Runon nimi oli muistaakseni "Lapsi on kuollut"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lauri Pohjanpään ja se löytyy ainakin Pohjanpään Valituista runoista (esim. Pohjanpää, Lauri : Valitut runot. - 8.laaj. p. 1979 s.346). Runon nimi on tosiaan Lapsi on kuollut.
"Pihalla on pieni, avoin arkku,
siinä nukkuu valkeana vainaa..."