Pidän Jarmo Ihalaisen tuotannosta, kielellisesti erityisesti Oikea elämä -romaanista. Osaisitteko suositella jotain muuta luettavaa?

Kysytty

Pidän Jarmo Ihalaisen tuotannosta, kielellisesti erityisesti Oikea elämä -romaanista. Hänellä on kyky kuvailla miljöötä ja henkilöitä tavalla, joka saa mielukuvituksen liikkeelle eikä pitkästytä ollenkaan. Myös aihepiirit, kuten työläisperheiden arki 60-luvulla ja yhteiskuntaluokasta toiseen siirtyminen ovat kiehtovia. Osaisitteko näillä perusteilla suositella jotakin muuta kaunokirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit kokeilla pidätkö Kari Hotakaisen tavasta kirjoittaa. Teokset Ihmisen osa, Jumalan sana ja Luonnon laki kertovat kukin pienen ihmisen selviytymistarinat. Aika tosin on nykyisyys, ei niinkään 1960-luku.

Nykyaikaan sijoituu myös Matti Röngän Yyteet. Tarina työelämän muutoksesta Väinö Linnan Tuntemattoman sotilaan henkeen.

Juha Seppälän Matka aurinkoon lisää muutosten kanssa kamppailuun myös ikäkriisit ja perhesuhteet.

Jorma Keskitalon Ruotsiin liikuu 1960-luvulla ja kertoo nimensä mukaisesti muuttoliikkeestä suomesta Ruotsiin.