Otsikko
Pentti saaritsa, runo tai hänen suomennoksensa jotain tähän tapaa: juuri ennen porttien sulkeutumista tai sulkemisaikaa? patsas sulkee silmänsä. mikä runo?…

Kysytty

pentti saaritsa, runo tai hänen suomennoksensa

jotain tähän tapaa: juuri ennen porttien sulkeutumista tai sulkemisaikaa?
patsas sulkee silmänsä.

mikä runo? löytyisikö netistä
on ollut joskus postikorttina ( kuva patsaasta)???

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Pentti Saaritsan runo Luxembourgin puistossa. Tosin runossa patsas ei sulje silmiään, vaan painaa käden sydämelleen.

Netistä runoa en löytänyt. Runo on Saaritsan kokoelmasta Oltava on (1995) ja löytyy myös kokoelmasta Pohjakosketus : 30 vuotta runoa (1998). Molemmat kirjat löytyvät Keskikirjastoista https://keski.finna.fi/