Otsikko
Pari suomennoskysymystä: Eckhart Tollen teoksesta Stillness Speaks, 2003 on otettu lainaus: “Life has no opposite. The opposite of death is birth. Life is…

Kysytty

Hei!

Pari suomennoskysymystä:
Eckhart Tollen teoksesta Stillness Speaks, 2003 on otettu lainaus: “Life has no opposite. The opposite of death is birth. Life is eternal.” Kuinka tämä sama lausahdus on suomennettu Maarit Heinosen käännöksessä Tyyneys puhuu?

Vastaus

Vastattu

Kaivattu lainaus löytyy kirjan 9. luvusta Kuolema ja ikuisuus: "Elämällä ei ole vastakohtaa. Kuoleman vastakohta on syntymä. Elämä on ikuista." (s. 115)