Paljonko yleensä hevoset painavat ja mikä on niiden säkäkorkeus

Kysytty

Paljonko yleensä hevoset painavat ja mikä on niiden säkäkorkeus

Vastaus

Vastattu

Hevosen paino ja säkäkorkeus riippuu sen koosta ja rodusta. Aikuinen ratsuhevonen painaa keskimäärin 500 kg, mutta raskaat kylmäveriset hevoset voivat painaa 1 200 kg. Miniatyyrihevosrodut eivät ylitä edes aikuisina 50 cm korkeutta, kun esimerkiksi shirehevoset voivat olla jopa kaksi metriä korkeita.

Lähteet:
Hevostietokeskus
Wikipedia