Otsikko
Paljonko rahaa saa lahjoittaa verovapaasti perheenjäsenille/lähisukulaisille?

Kysytty

Paljonko rahaa saa lahjoittaa verovapaasti perheenjäsenille/lähisukulaisille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alle 4000 euron lahjoituksesta ei mene veroa. Tämä koskee samalta henkilöltä kolmen vuoden aikana saatujen lahjoitusten yhteismäärää. Saajan on tehtävä lahjaveroilmoitus kolmen kuukauden kuluessa lahjan saamisesta.

Lähde: Verohallinnon Internetsivut http://vero.fi/?article=7582&domain=VERO_MAIN&path=5,451&language=FIN#K…