Pähkinä purtavaksi kirjastonhoitajalle: Mistä kirjasta tai lähteestä löytyisi kokonaisuudessaan lasten runoleikki, joka alkaa: Ens' kevättären viestin toi…

Kysytty

Pähkinä purtavaksi kirjastonhoitajalle:
Mistä kirjasta tai lähteestä löytyisi kokonaisuudessaan lasten runoleikki, joka alkaa:
Ens' kevättären viestin toi tänne tyttö pienoinen
tuo sinisilmä sievin ja sisko vuokkojen... ?
Netistä olen löytänyt ensimmäisen säkeen, mutta en toista.
Asia liittyy koulumuisteluihin, joita varten nimenomaan toinen säkeistö on tärkeä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuo lasten runoleikki löytyy kokonaisuudessaan (kaksi säettä) esimerkiksi kirjasta Matin ja Maijan laulukirja. Kirjasta löytyy sanojen lisäksi nuotit ja leikkiohjeet. Kirja löytyy Raumalta pääkirjastosta, Uotilasta ja Lapista.