Kenen säveltämä ja sanoittama laulu?

Kysytty

"Illan taivaalla kulkee kuu, luonto rauhaisa uneksuu..."

Kenen sanoittama/säveltämä laulu? En tiedä missä olen tämän hyvin pienenä oppinut, mutta on ollut vaikuttava, koska osaan vielä 50:n vuoden jälkeen ulkomuistista, vaikka en ole kuullut tätä missään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ester Melanderin (1901-2008 ) säveltämä ja sanoittama laulu Kuu ja tähdet. Laulun nuotti ja sanat sisältyvät nuottijulkaisuun Laulu raikuu : lauluja ja leikkejä lapsille (WSOY 1964).

Nuottijulkaisun saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa täältä:

Laulu raikuu Helmetissä