Otsikko
Ovatko venäjän ja valkovenäjän kielet keskenään enimmäkseen ymmärrettävissä?

Kysytty

Ovatko venäjän ja valkovenäjän kielet keskenään enimmäkseen ymmärrettävissä?

Vastaus

Vastattu

Aiheesta on kysytty palvelussamme aiemminkin.

Venäjän ja valkovenäjän kielet kuuluvat itä-slaavilaisiin kieliin. Venäläiset ja valkovenäläiset ymmärtävät toisiaan melko vaivatta, samoin ukrainalaiset.

Vastaaja on viitannut Jaakko Anhavan teokseen Maailman kielet ja kielikunnat (s. 79).

https://www.kirjastot.fi/comment/66378?language_content_entity=fi