Otsikko
Ovatko Gogolin kirjojen kuvaukset Pietarista realistisia, millä tyylillä tai näkökulmasta kaupunki on esitetty?

Kysytty

Ovatko Gogolin kirjojen kuvaukset Pietarista realistisia, millä tyylillä tai näkökulmasta kaupunki on esitetty?

Vastaus

Vastattu

Ylen kulttuurisivuilta kohdasta kirjat,  löytyy hyvä artikkeli aiheesta. Se on nimeltään Pietarilaiset Gogolin ja Dostojevskin kuvaamina. Linkki artikkeliin.

Artikkelin mukaan Gogol kärjistää, tyypittelee ja liioittelee kuvaamiaan ihmisiä ja ilmiöitä.