Ostin Tallinnasta vihreistä langoista tehdyn nuken, jolla on kastehelmiä hiuksissaan. Myyjän mukaan nukke esittää "metsätyttöä", kuuluisan virolaisen…

Kysytty

Ostin Tallinnasta vihreistä langoista tehdyn nuken, jolla on kastehelmiä hiuksissaan. Myyjän mukaan nukke esittää "metsätyttöä", kuuluisan virolaisen satukirjailijan luomaa hahmoa. Haluaisin kertoa sadun lapsenlapselleni, mutta kirjailijan nimi ei jäänyt mieleeni. Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Aino Pervik. Tarkoittamanne saturomaani on vironkieliseltä nimeltään Kunksmoor. Se on suomennettu nimellä Konkkamuori. Helsingin kaupunginkirjaston saatavuustiedot voitte tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi.