Ostin divarista kohtalaisen uuden kasvikirjan, 300 kasvia Suomen luonnossa. Sen kannessa oli jotain tummaa sgäkää vähän yläosassa. Pyyhin kantta…

Kysytty

Ostin divarista kohtalaisen uuden kasvikirjan, 300 kasvia Suomen luonnossa. Sen kannessa oli jotain tummaa sgäkää vähän yläosassa. Pyyhin kantta desinfiointiaineella kostutetuilla vanulapuilla. Ne tulivat ihan ruskeiksi, ja silloin tajusin että koko kirjassa on tunkkainen rökkin haju. Sain kannen melko puhtaaksi, mutta kädet pahan hajuisiksi. Miten saisin kirjan sivuilta inhan tunkkaisen hajun pois? Sirottelemalla sivuille ruokasoodaa, auttaisiko? Tarvitsen nyt jonkin hyvän patenttikeinon. Auttakkee!? En voi lukea mälsän hajuista kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasta on hyvin vaikea saada pois tupakasta tai muusta tunkkaisuudesta aiheutunutta hajua. Pelkkä tuulettaminen tuskin paljon auttaa. Yksi keino on asettaa etikkavedellä täytetty laakea astia kirjan viereen. Näin neuvoo mm. Kotiliesi-lehti hyödyntämään etikkaa hajujen poistajana:

http://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/etikka-puhdistaa