Osaisittekohan te auttaa tässä pienessä pulmatilanteessani. Eräs tuttavani mainitsi nähneensä jonkin pohjoissaamenkielisen jännityskirjakäännöksen.

Kysytty

Hei.

Osaisittekohan te auttaa tässä pienessä pulmatilanteessani. Eräs tuttavani mainitsi nähneensä jonkin pohjoissaamenkielisen jännityskirjakäännöksen, joka kiinnosti häntä. Ensin hän muisteli sen olleen Anna Janssonin romaani, ja sittemmin hän epäili että se saatoi olla myös Åsa Larssonin jännityskirja.

Olen etsiskellyt netistä tietoa tällaisesta saamennoksesta, mutta en valitettavasti ole löytänyt. Olen käyttänyt hauissani myös Lapin Kirjastojen KOHA-tietokantaa, mutta sieltäkään en ole löytänyt asiaan mitään vihiä.

Olisiko teillä mahdollisesti tietoa asiasta? Se ei siis välttämättä ole kumpikaan mainitsemistani kirjailijoista, mutta jokin jännityskirja, joka olisi vaikka noin viidentoista vuoden sisällä julkaistu.

Kiitos jo etukääteen avustanne!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finna-hakupalvelusta löytyvät tiedot 11 pohjoissaameksi käännetystä jännistyskirjasta, joista osa on lasten tai nuorten kokoelmasta. Olisikohan etsimäsi kirja jokin näistä? Lista aukeaa alla olevasta linkistä.

https://finna.fi/Search/Results?lookfor=j%C3%A4nnityskirjallisuus&type=…

Finnasta voit myös tarkistaa, missä kirjastoista kyseiset teokset löytyvät