Haluaisin suomennetut lukea/ensi vaiheessa hakea/varata - Michael Connolyn Bosch-sarjan kirjat aikajärjestyksessä ensimmäisestä uusimpaan (formaatti:sidottu)…

Kysytty

Hei ...

Haluaisin suomennetut lukea/ensi vaiheessa hakea/varata -
Michael Connolyn Bosch-sarjan kirjat aikajärjestyksessä
ensimmäisestä uusimpaan (formaatti:sidottu).

Voisinko saada apua (esim. ko. kriteereillä luetteloa)?

Kiitollisena Helmetin suurkuluttajana vastaustanne odottaen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rikostutkija Harry Bosch on kahdeksantoista Michael Connellyn rikosromaanin päähenkilö. Romaaneista on suomennettu 15. Alla olevassa listassa ovat Connellyn Bosch-sarjan teokset ilmestymisjärjestyksessä. Alkuperäisteoksen perässä on suomenkielinen nimi niistä teoksista, jotka on suomennettu. Connellyn dekkareita ovat suomentaneet Jukka Jääskeläinen, Kimmo Paukku ja Mika Tiirinen ja ne on kustantanut Gummerus. Kaikki suomennokset ovat saatavina sekä sidottuina että nidottuina.

The Black Echo (1992), suom. Tunnelirotta
The Black Ice (1993)
The Concrete Blonde (1994), suom. Betoniblondi
The Last Coyote (1995)
Trunk Music (1997), suom. Yöihmisiä
Angels Flight (1999), suom. Enkelten portaat
A Darkness More Than Night (2001), suom. Mustempi kuin yö
City of Bones (2002), suom. Luukaupunki
Lost Light (2003), suom. Kadonnut valo
The Narrows (2004), suom. Kuilun partaalla
The Closers (2005), suom. Avoin ja ratkaisematon
Echo Park (2006), suom. Sokkelokuja
The Overlook (2007), suom. Musta kaupunki
9 Dragons (2009), suom. Lohikäärmeen merkki
The Drop (2011), suom. Luottamuksen hinta
The Black Box (2012), suom. Musta laatikko
The Burning Room (2014), Palava huone
The Crossing (2015)

Kaikki suomennokset kuuluvat HelMet-kirjastojen kokoelmiin, tosin joistakin ei tällä hetkellä ole vapaita kappaleita. Mikäli HelMet-kirjastokorttiinne on liitetty pin-korttiinne on liitetty pin-koodi, voitte varata kirjoja HelMet-verkkokirjaston kautta. Jos teillä ei ole pin-koodia, voitte varata kirjoja käydessänne kirjastossa tai soittamalla mihin tahansa HelMet-kirjaston toimipisteeseen.

https://fennica.linneanet.fi/
http://www.michaelconnelly.com/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Michael_Connelly
http://www.helmet.fi/fi-FI