Osaisittekohan sanoa mistä kirjasta on kyse? Ilmeisesti kyseessä on lasten satukirja, itse luimme kirjaa ala-asteella joskus kolmannella luokalla 80-luvulla…

Kysytty

Osaisittekohan sanoa mistä kirjasta on kyse? Ilmeisesti kyseessä on lasten satukirja, itse luimme kirjaa ala-asteella joskus kolmannella luokalla 80-luvulla. Kirjan päähenkilö muistaakseni kutistuu ja päätyy seikkailemaan jonkin lehtipuun oksistoon. Puusta löytyy kokonainen ekosysteemi yhdyskuntineen, on kuninkaallisia ja sotilaita sekä naapuripuussa (tai puunhaarassa) toinen ekosysteemi, jonka kanssa ovat vihollisuuksissa. Kirjan loppuratkaisua en muista, kirja jäi varmaan kesken lukuvuoden loppuessa. Loppu on jäänyt askarruttamaan, ja nyt olisi kiva lukea kirjaa omien lasten kanssa.

Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Marjatta Kurenniemen kirjoittama lastenkirja Puuhiset.