Osaisittekohan kertoa mikä kirja voisi olla kyseessä; vaikkakin hatarin tiedon olen kysymässä... Kirja on lastenkirja, jota olen itse lukenut pienenä n. 20v…

Kysytty

Hei!

Osaisittekohan kertoa mikä kirja voisi olla kyseessä; vaikkakin hatarin tiedon olen kysymässä... Kirja on lastenkirja, jota olen itse lukenut pienenä n. 20v sitten. Kirjassa oli luettavaksi asti tekstiä, mutta myös paljon kuvia. Muistan, että kirja oli jouluaiheinen, ja siinä tyttö meni torille, ehkä mummonsa puolesta, mahdollisesti myymään jotakin. Kirjassa oli kauniit, "vanhahtavat" kuvat.
Minulla on mielikuva, että kirjan tyttö seikkaili myös toisissa kirjoissa, eli kyseessä saattoi olla sarja.

terveisin Anna.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja on melko varmasti Astrid Lindgrenin Taina Tomera auttaa mummia (Kajsa Kavat hjälper mormor), kuvitus Ilon Wikland. Kirja ilmestyi
suomeksi vuonna 1963, 2. ja 3. painos 1985 ja 1987.