Osaisitteko kertoa kenen tuotantoa on seuraava runo: Kuka tänne ensin ehti, kehuskeli leskenlehti, Minä ensin nostin pään, kevään valoon lempeään. Sinivuokko…

Kysytty

Osaisitteko kertoa kenen tuotantoa on seuraava runo:

Kuka tänne ensin ehti, kehuskeli leskenlehti,
Minä ensin nostin pään, kevään valoon lempeään.

Sinivuokko huusi näin, katsokaa myös tännepäin.
Siniseksi metsän teen, iloiseksi pientareen.

Valkovuokko huokasi, minä tulin viimeiseksi.
Joka väri vuorollaan, kukkimaan saa harmaan maan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Kevätkukkien kilpailu, ja sen on kirjoittanut Anna-Mari Kaskinen. Runo löytyy kokonaisuudessaan teoksesta:
Kaskinen, Anna-Mari: Runometsä : kauneimmat lastenrunot. Kirjapaja 2004 (s. 61)