Osaatteko sanoa, mikä leffa on kyseessä? Elokuva on lapsille suunnattu, siinä on vain eläimiä. Elokuva oli dubattu suomeksi niin, että kertoja (nainen) hoiti…

Kysytty

Hei, osaatteko sanoa, mikä leffa on kyseessä?
Elokuva on lapsille suunnattu, siinä on vain eläimiä.
Elokuva oli dubattu suomeksi niin, että kertoja (nainen) hoiti sekä kertojan että hahmojenkin roolit.
Eläimiä ovat ankanpoikanen Pekka, koira, kissa ja tarinan pahis on Musta Peikko (jonkinsortin marakatti tai muu pieni apina).
Musta Peikko haluaa varastaa jonkin taikaesineen muilta eläimiltä ja onnistuukin varastamaan sen jonkinlaisen juhlimisen aikana. Juhlissa on myös moottoripyörillä kisaavia sammakoita
Tarinan loppupuolella ankanpoikanen, kissa ja koira lähtevät Mustan Peikon alueelle hakemaan esinettä takaisin.
Näin elokuvan 90-luvun alussa, joten sitä uudempi se ei voi olla. Veikkaisin ehkä 80-lukua. En tiedä myöskään minkä maalainen elokuva on.

Vastaus

Vastattu

Näiden hyvien tuntomerkkien perusteella kyseessä lienee Jean Touranen vuonna 1956 ohjaama elokuva "Pekka ja taikasauva" (alkuperäinen ranskankielinen nimi "Une fée...pas comme les autres").

Suomenkielinen elokuva-arvostelu (elitisti.net)

Lisätietoja myös tässä blogikirjoituksessa (Pieni elokuvablogi)