Onkohan teillä tietoa mikä lasten elokuva tässä voisi olla kyse. Tää vaivannut mua monta vuotta,mutten muista nimeä. Eikä kukaan muukaan tunnu tietävän mikä…

Kysytty

Onkohan teillä tietoa mikä lasten elokuva tässä voisi olla kyse. Tää vaivannut mua monta vuotta,mutten muista nimeä. Eikä kukaan muukaan tunnu tietävän mikä piiretty tää oli 😅
Lainasin monesti kirjastosta VHS kasetilta. Siinä jossakin 90 luvun loppupuolella.
Siinä oli tyttö ja poika (kai sisarukset). Ja ne oli jossakin satu maassa , missä oli ainakin puhuva papukaija, tyttö lohikäärme. Joku mies. Ja ne laski paperihatulla limujokea pitkin,ja sen sytytti tuleen Feeniks? Ja siinä oli pullopuita ja sitten puita missä oli niihin korkkeja. Sitte ne meni siinä saarelle missä oli basiliskeja. Oli vähän koiran tapasia, mutta niillä oli pitkät hampaat ja niiden ääni oli ihan kauhee 😅 ei ollu minusta normi piiretty tyylillä piiretty.

Vastaus

Vastattu

Kyseisiin tuntomerkkeihin voisi varsin hyvin sopia brittiläinen piirroselokuva "Papukaija Kaija ja Liskolinnan vanki" (alkup. "The Talking Parcel") vuodelta 1978.

Elokuva on tarkastettu Suomessa videolevitystä varten syyskuussa 1989.