Otsikko
Oriveden kirkonkylässä oli laajoilla alueilla joku näyttely, olikohan maatalousnäyttely vai mikä? Minä vuonna se oli?

Kysytty

Oriveden kirkonkylässä oli laajoilla alueilla joku näyttely, olikohan maatalousnäyttely vai mikä? Minä vuonna se oli?

Vastaus

Vastattu

Orivedellä järjestettiin maatalous- ja teollisuusnäyttely 29.7. - 30.7.1967. Tavanomaisen maatalousnäyttelyn sijasta käytettiin tätä nimitystä, koska kunnan elikeinorakenteessa oli jo tuolloin teollisuudella merkittävä osa. Viiden hehtaarin laajuisen näyttelykentän lisäksi näyttelyn sisätiloiksi oli varattu kentän läheinen yhteiskoulu. Uutisoinnissa todettiin Oriveden toimineen maatalousnäyttelyn järjestäjänä edellisen kerran vuonna 1948.

Helsingin Sanomat 27.7.1967