Otsikko
Onkohan teillä sellaista kirjaa, kuin Maakunnallisesti arvokkaat rakennetut kulttuuriympäristöt maakuntakaavassa??? tai jotain muuta kirjaa, jossa on tietoa…

Kysytty

Onkohan teillä sellaista kirjaa, kuin Maakunnallisesti arvokkaat rakennetut kulttuuriympäristöt maakuntakaavassa???
tai jotain muuta kirjaa, jossa on tietoa historiallisesta / arvokkaasta rakennuksesta , joka on luetteloitu säilytettäväksi / suojeltavaksi. Lähinnä haluaisin tietoa Salorinne / Seppo Hytönen (Haikantie 13) Netistä ei enää löydy siitä mitään tietoa!? Kirja on olemassa!!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Onkohan tämä etsimäsi kirja?

Viestejä maisemassa : keskisuomalainen kulttuuriympäristö, Minerva 2006
Kirja on myös Säynätsalon kirjastossa luokassa 34.5

Kirjassa on vain lyhyt teksti Salorinteestä, mutta rakennus on kirjassa listattuna Jyväskylän arvokkaiden rakennettujen ympäristöjen joukkoon (nro 59)

Tällä viikolla kirjoja saa vain varaamalla, mutta ensi viikolla pääsee myös kirjastojen hyllyille.

Finnasta löysin muutaman vanhan valokuvan Salorinteestä ja sen rakentamisesta: https://finna.fi/Search/Results?lookfor=salorinne+s%C3%A4yn%C3%A4tsalo&…

Linkki lehtiartikkeliin: https://saynatsalo.net/2017/11/25/airi-kuparin-salorinne/