Olen kirjoittamassa pientä tietoiskua unikirjoista ja haluaisin nähdä, mitä teillä on kokoelmissa. Lainaisin joitakin kirjoja mielelläni kotiin. Miten toimisin…

Kysytty

Hei! Olen kirjoittamassa pientä tietoiskua unikirjoista ja haluaisin nähdä, mitä teillä on kokoelmissa. Lainaisin joitakin kirjoja mielelläni kotiin. Miten toimisin? Missä on laajin kokoelma unikirjoja (erityisesti 1960-luvulta tähän päivään)?

Vastaus

Vastattu

Ilmeisesti on kyse unien tulkintaa käsittelevistä kirjoista.

Helmet-haun mukaan eniten aineistoa aiheesta eri kielillä on Pasilan ja Itäkeskuksen kirjastoissa sekä Pasilan kirjavarastossa. Kirjavaraston aineistoa voi pyytää nähtäväksi Pasilan kirjaston tiloihin ja lainattavaksi kotiin.Teosten tämän hetkisen saatavuuden voit myös tarkistaa Helmet-haulla.

Voit tilata aineistoa omaan lähikirjastoosi Helmet-haulla, mikäli kirjastokorttiisi on liitetty nelinumeroinen pin-koodi (tunnusluku). Kirjoittamalla Helmet-hakuun esimerkiksi hakusanat unet uni* tulkinta, saat teoslistan, jota voit rajata tulossivun vasemmassa laidassa olevilla rajoittimilla kirjoihin, tietokirjoihin tai esimerkiksi vain tietynkieliseen aineistoon. Tulossivulta voit myös tutkia rajoittimella sijainti, mitä teoksia kussakin Helmet-kirjastossa on ko. aiheesta. Julkaisuaika-rajoittimella voit rajata hakutuloksen tietyllä aikavälillä julkaistuihin teoksiin.

https://www.helmet.fi/fi-FI