Onkohan Alfred Lord Tennysonin Lady of Shalott -runoelmaa suomennettu? Etsin suomeksi osan II kahta ensimmäistä riviä: "PART II There she weaves by night and…

Kysytty

Hei!

Onkohan Alfred Lord Tennysonin Lady of Shalott -runoelmaa suomennettu? Etsin suomeksi osan II kahta ensimmäistä riviä:

"PART II

There she weaves by night and day
A magic web with colours gay."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tennysonin runoista vain pieni osa on suomennettu ja The lady of Shalott näyttää valitettavasti kuuluvan niihin suomentamattomiin. Tennysonia on suomeksi saatavilla vain muutamassa antologiassa; yhtään kokonaista runokokoelmaa tai käännösvalikoimaa hänen tuotannostaan ei meillä ole julkaistu.

11 ääntä

Kommentit

Olisi haussa suomennos Alfred Tennysonin runosta Locksley Hall, jos sellainen on olemassa, ja siitä eritoten säe: "In the spring a young man’s fancy lightly turns to thoughts of love."