Onko varausmaksu poistunut?

Kysytty

Onko varausmaksu poistunut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kirjastoissa on luovuttu varausmaksujen perimisestä. Espoossa ja Kauniaisissa varausmaksu poistui 1.6.2013 lähtien. Vantaan kirjastoissa aloitettiin jo 1.5.2013 vuoden loppuun asti kestävä kokeilu maksuttomista varauksista.

Helsingin kaupunginkirjasto seuraa toistaiseksi, mitä vaikutuksia varausten maksuttomuudella on muiden kirjastojen toimintaan ja päättää sitten omasta linjastaan.

3 ääntä

Kommentit

Eiköhän kirjastolain muutos karsinut varausmaksuja ilman kuntakohtaisia päätöksiäkin.