Onko ulkopaikkakuntalaisilla oikeus saada Helsingin kirjastokortti?

Kysytty

Onko ulkopaikkakuntalaisilla oikeus saada Helsingin kirjastokortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä on. Kirjastopalveluiden oppaan mukaan Helsingin kaupunginkirjastossa saa kirjastokortin kunhan kotiosoitte on Suomessa ja esittää kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen.

Kortti täytyy hakea henkilökohtaisesti kirjastosta, jotta henkilöllisyys voidaan tarkastaa. Samalla voi pyytää pin-koodin, jonka avulla voi uusia lainojaan ja lainata e-materiaalia etänä.

2 ääntä

Kommentit

Voiko ulkopaikkakuntalainen tulla sinne Oodiin ja saada korpulta siirrettyä tiedoston USB-tikulle. Jos saan tietsikan käyttöön, jossa on korpunlukija, niin osaan siirtää tiesoston itsekin.