Onko Tommy Tabermannin runoja käännetty ruotsiksi?

Kysytty

Onko Tommy Tabermannin runoja käännetty ruotsiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka Tommy Tabermannin äidinkieli on ruotsi, hän kirjoittaa suomeksi. Runokokoelmia ei myöskään ole käännetty ruotsiksi.

Pari yksittäistä runoa löytyy kirjasta Ny lyrik - uutta lyriikkaa (ilmestynyt 1984). Runojen nimet ovat Varkaus ja Ruusujen salaisuus, ruotsiksi Stölden ja Rosornas hemlighet. kirja löytyy Helmet-kirjastojen kirjavarastosta.
www.helmet.fi

5 ääntä

Kommentit

Tommyn äiti oli ruotsinkielinen, isä suomenkielienen. Tommy kävi suomenkielisessä koulussa. Tommy oli lapsuuden leikkikaveri, asui kadun toisellaa puolella. Näen Tommyn lapsuudenkodin just nyt.