Kyselisin, jos teillä olisi mahdollisuus auttaa minua löytämään oikea kirja. Kyseessä on Tommy tabermanin kirja.

Kysytty

Kyselisin, jos teillä olisi mahdollisuus auttaa minua löytämään oikea kirja. Kyseessä on Tommy tabermanin kirja, jossa on esim. ”hautaa ei kaiveta lapiolla, vaan veitsellä ja haarukalla ja suuren suurella lusikalla”. Olen itse sitä yrittänyt löytää, mutta huonolla menestyksellä. Jos te onnistuisitte sen paikantamaan, niin voisitteko ystävällisesti ketoa sen minulle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Tommy Tabermannin runo Läskitaivaan alla teoksesta Valitusvirsiä valkoisille heteroille (2005). Runo löytyy teoksen sivulta 85. Kokoelma on lainattavissa Helmet-kirjastojen kokoelmista.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1731270__Svalitusvirsi%C3%A4%20valkoisille%20heteroille__Orightresult__U__X7?lang=fin&suite=cobalt

0 ääntä

Kommentit

Mistä Tommy Tabermannin runosta löytyy "ja tuuli oli kaikille sama" tai "mutta tuuli oli kaikille sama"? Kertoi muistaakseni erikokoisista laivoista/veneistä.