Otsikko
Onko tietoa kenen runoilijan runossa on lause: "ei teistä ole nyt minulle"

Kysytty

Hei!

Onko tietoa kenen runoilijan runossa on lause:

"ei teistä ole nyt minulle"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Marianna Kalliolan nimeämätön runo, jonka ensimmäinen säkeistö alkaa sanoilla "Menkää kaikki pois..." ja runo päättyy sanoihin "nyt vain teistä ei minulle".

Runo löytyy sekä Marianna Kalliolan runokokoelmasta nimeltä Unesta valveille tämä on katkera matka (Otava, 1980), että runoantologiasta Parantava runo (Tammi, 1982). Molempien teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Helmet-aineistotietokannasta: http://www.helmet.fi/