Kenen runoteksti: Kino. kino, valokirjaimin kino

Kysytty

Kenen runoteksti:

Kino. kino, valokirjaimin kino

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseiset sanat ovat Eila Kivikk'ahon runosta nimeltä Kaupunkikuva, joka on alun perin ilmestynyt runokokoelmassa Niityltä pois (1951).

Sen lisäksi runo sisältyy ainakin Kivikk'ahon teoksiin Kootut runot (1975) sekä Kootut runot. Runot ja lyriikan suomennoksia 1942 - 1998, kolmas, laajennettu painos (1998).

Mainittuja teoksia on saatavana Helmet-kirjastoista.