Onko tiedossanne jo sähköpostilista kaikkiin Suomen kirjastoihin? KIRJASTOILLE: Markku Myllykangas: SUOMELLA…

Kysytty

Hei,
onko tiedossanne jo sähköpostilista kaikkiin Suomen kirjastoihin?

KIRJASTOILLE:

Markku Myllykangas:

SUOMELLA MAHDOLLISUUS NOUSTA TERVEYDENHUOLLON MALLI-MAAKSI

Maailmanlaajuisen talouskriisin myötä bisnesajattelu ja ahneus ovat tulleet tiensä päähän myös terveydenhuollossa. Olemme viime vuodet hoitaneet kalliilla ja raskaalla kalustolla terveydestään entisestään huolestuneempia potilaskuluttajia. Sen aika on nyt ohi. Ongel-mistaan huolimatta terveydenhuoltomme on kuitenkin edelleen hyvässä iskussa. Suomesta voi tulla terveydenhuollon mallimaa, jos toimimme tässä taloustilanteessa oikein, sanoo dosentti Markku M y l l y k a n g a s kirjassaan Rahan raiskaama terveydenhuolto (Rasalas 2009).

Suomen terveydenhuollon pahimmat uhkat ovat tällä hetkellä medikalisaatio, julkisen terveydenhuollon alasajo, maksetut asiantuntijat, lääke- ja muu sairausteollisuus sekä keikkalääkärit. Kvartaalitalouden aikana terveydenhuollon peruslinja on muuttunut, joten nyt on aika tarkastella terveydenhuollon sisältöä uudelleen. Terveydenhuollon laatua on osaaminen, eivät lääkkeet ja laitteet. Hyvin koulutetussa henkilöstössä on Suomen terveydenhuollon tulevaisuus.

Markku Myllykangas (s. -51) on terveydenhuollon tohtori ja työskentelee Kuopion yliopiston kansanterveystieteen ja kliinisen ravitsemustieteen laitoksella terveys-sosiologian dosenttina. Tieteentekijöiden Liitto palkitsi hänet Vuoden tieteentekijänä 2000. Hänen aiemmat julkaisunsa liittyvät kansanterveystieteeseen, medikalisaatioon
ja terveydenhuollon etiikkaan.

ISBN 978-952-5421-46-0. Sidottu. 318 sivua. 29 €.

Lisätietoja:
www.rasalas.fi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sähköpostilistaa Suomen kirjastoihin ei ole. Kirjastot löytyvät kirjastot.fi-sivustolta:

http://www.kirjastot.fi/kunnankirjastot/

Tietoa ja ohjeita aineiston valinnasta ja sen tarjoamisesta Helsingin kaupunginkirjastolle löytyy täältä:

http://www.lib.hel.fi/Page/1894f441-3ff0-45a2-84f0-829fc689ac18.aspx